Česta pitanja (FAQ)

1. Moram li se registrirati kako bih kupio/la pristup podacima na www.fimoteka.hr?

Omogućili smo vam dva načina prijave:
A) Registrirajte se putem vašeg već postojećeg google ili facebook računa ili besplatno otvorite svoj firmoteka korisnički račun na način da upišete e-mail adresu i lozinku. Nakon toga možete pristupiti prijavi i kupnji podataka.
B) Prijavite se kao Gost Firmoteke (nije potrebna registracija) ali nemate sva prava kao registrirani korisnik. Konkretno: Mogućnost plaćanja je samo putem SMS naplate, moguće je kupiti samo jedan pristup, otključani podaci su jednokratni. Prijavom kao Gost ne postoji vaš MOJ PROFIL sučelje u kojemu su zabilježeni podaci o otključanom subjektu i pregled dosadašnjih kupovina

2. Koja je razlika između registriranog korisnika i gosta firmoteke?

Registrirani korisnik ima pristup kupljenim podacima sljedeće 3 godine, pristupiti pregledu može kada god poželi u tom periodu. Jednom otključan podatak ostaje 3 godine zabilježen na MOJ PROFIL sučelju. Registrirani korisnici mogu kupiti više pregleda odjednom i ostvariti plaćanje putem American Express, Mastercard®, Maestro®, VISA i Diners kreditnim i debitnim karticama, SMS naplatom ili uplatom općom uplatnicom. Za plaćanje po ponudi i ukoliko se tražiti R1 račun potrebno je ispuniti formu sa slijedećim podacima: naziv, OIB i adresa tvrtke.
Gost Firmoteke (neregistrirani korisnik) može kupiti samo jedan pregled odjednom, plaćanje je isključivo SMS naplatom, otključani podaci su jednokratni. Prijavom kao Gost ne postoji MOJ PROFIL sučelje u kojemu su zabilježeni svi dosada otključani subjekti i pregled dosadašnjih kupovina. U slučaju da se odlučite za kupnju kao gost, Firmoteka ne odgovara za eventualno nepreuzimanje podataka. Podaci su dostupni odmah nakon uplate, jednokratno, preporučujemo da dobivene financijske podatke odmah isprintate ili spremite u pdf obliku.

3. Zaboravio/la sam lozinku, što moram učiniti?

Ukoliko ste zaboravili lozinku, kliknite ovdje. (samo za registrirane korisnike)

4. Nisam pronašao/la subjekt koji sam tražila, što da radim?!

1. Provjerite jeste li ispravno upisali traženi pojam, uključujući č, ć, š, ž, đ
2. Upišite samo dio naziva (min 3 slova) pa ćete dobiti rezultate pretrage.
3. Upišite OIB traženog subjekta.

5. Koji subjekti nisu uvršteni u prikaz na firmoteka.hr ?

Nema podataka o:
obrtnicima koji jesu u sustavu poreza na dohodak. Izjednačavaju se s fizičkim osobama, te zakonski nisu obvezni objavljivati podatke o poslovanju.
o subjektima koji nisu predali financijska izvješća.
o subjektima koji su predali prazna financijska izvješća, npr. takav slučaj zna biti kod udruga, ali i tvrtki.
o subjektima registriranim prethodne godine jer će prve financijske izvještaje predati u 6 mjesecu tekuće godine.

6. Kupnjom pregleda dobiti ću uvid u koje točno podatke?

Kupnjom pregleda otključati će se slijedeći podaci:

  • Financijski podaci za 2017. godinu za tvrtke: Prihodi; Rashodi; Dobit; Gotovina; Broj Zaposlenih (prosječan broj na bazi stanja krajem razdoblja); Neto plaće; Prosječna neto plaća (mj).; Dugotrajna materijalna imovina; Dugotrajna Potraživanja; Zalihe; Kratkotrajna Potraživanja; Temeljni upisani kapital; Dugoročne obveze; Kratkoročne obveze; Troškovi osoblja; Amortizacija; Rashodi s osnove kamata i slični rashodi
  • Financijski podaci za prethodne godine za tvrtke: Prihodi; Rashodi; Dobit; Gotovina; Broj Zaposlenih (prosječan broj na bazi stanja krajem razdoblja); Neto plaće; Prosječna neto plaća (mj)
  • Financijski podaci za udruge (neprofitne organizacije): Prihodi; Rashodi; Višak raspoloživih sredstava na kraju razdoblja; Gotovina; Broj Zaposlenih (na osnovu sati rada); Bruto plaće; Prosječna bruto plaća (mj).

Svi podaci su preuzeti iz Godišnjih financijskih izvještaja subjekata koji su oni i objavili, osim podataka o prosječnoj neto plaći. Prosječna plaća (mj) izračunata je dijeljenjem Ukupnog troška plaće s brojem zaposlenih i s 12 mjeseci.

7. Kupio/la sam pregled za više pravnih subjekata, moram li ih odmah sve pregledati/pristupiti otključavanju podataka?

Odgovor za registrirane korisnike: Ne, pristupiti pregledu možete kada god poželite, pristup otključavanju podataka je dostupan 3 godine. Jednom kada ste otključali podatke jednog pravnog subjekta on vam ostaje zabilježen na vašem MOJ PROFIL sučelju. Imate pravo otključati podatke za onoliko pravnih subjekata koliko ste ih kupili, otključavate kada god želite.
Odgovor za Goste Firmoteke/neregistrirane korisnike: Moguće je kupiti samo jedan pregled, otključani podaci su jednokratni.

8. Koju su načini plaćanja?

Odgovor za registrirane korisnike: Plaćanje je moguće ostvariti American Express, Mastercard®, Maestro®, VISA i Diners kreditnim i debitnim karticama, SMS naplatom ili uplatom općom uplatnicom. Za plaćanje po ponudi i ukoliko zatražite R1 račun potrebno je ispuniti formu sa slijedećim podacima: naziv, OIB i adresa tvrtke.
Odgovor za Goste Firmoteke/neregistrirane korisnike: Plaćanje je moguće ostvariti SMS naplatom.

9. Koji je maksimalan broj pregleda koji mogu kupiti?

Odgovor za registrirane korisnike: U slučaju odabira plaćanja putem bankovnih kartica ili po ponudi, maksimalan broj pregleda koji možete odjednom kupiti je 200. U slučaju odabira plaćanja putem SMS poruke, maksimalan broj pregleda koji možete odjednom kupiti je 3.
Odgovor za Goste Firmoteke/neregistrirane korisnike: Moguće je plaćanje putem SMS naplate, broj pregleda koje možete odjednom kupiti je 1.

10. Gdje mogu vidjeti prije kupljene podatke ?

Odgovor za registrirane korisnike: Kad kliknete na MOJ PROFIL a potom na KUPLJENI PREGLEDI, vidjet ćete listu svih tvrtki za koje ste tražili kupovinu/otključavanje.
Odgovor za Goste Firmoteke/neregistrirane korisnike: Otključani podaci su jednokratni. Prijavom kao Gost ne postoji vaš MOJ PROFIL sučelje u kojemu su zabilježeni svi dosada otključani subjekti. Preporučujemo da dobivene financijske podatke odmah isprintate ili spremite u pdf obliku. Ili se registrirajte.

11. Gdje mogu vidjeti kada sam i što platio?

Odgovor za registrirane korisnike: U Vašem profilu klikom na MOJE NARUDŽBE možete vidjeti i sva plaćanja.
Odgovor za Goste Firmoteke/neregistrirane korisnike: Prijavom kao Gost ne postoji vaš MOJ PROFIL sučelje u kojemu su zabilježene sve narudžbe i sva dosadašnja plaćanja. Za ovu uslugu morate se registrirati.

12. Što je Moj profil?

Odgovor za registrirane korisnike: To je vaša personalizirana firmoteka. Klikom na Moj profil dobivate podatke o kupljenim/otključanim pregledima, narudžbama a tamo možete i mijenjati svoju šifru. MOJ PROFIL sučelje mogu imati samo registrirani korisnici Firmoteke.

13. Koliko dugo imam pravo pristupa kupljenim podacima?

Odgovor za registrirane korisnike: Jednom kupljeni - "otključani" podaci s vidljivim izvještajima po godinama redovno ostaju dostupni 3 godine. U slučaju da je firmoteka objavila financijske podatke za godinu koja nije bila uvrštena u trenutku "otključavanja dotičnog poslovnog subjekta potrebno je "otključati" (kupiti) taj podatak, ali samo na zahtjev korisnika. Ukratko, sve što je dostupno u trenutku kupnje se otključava, svi buduću update-ovi za neku firmu dodatno se plaćaju/otključavaju.
Odgovor za Goste Firmoteke/neregistrirane korisnike: Pristup otključanim podacima je jednokratan.

14. Od kuda dobivate financijske podatke, odakle ti podaci?

Svi podaci prikupljeni su iz javno dostupnih financijskih izvještaja koje je pravni subjekt sam predao. Podaci su prikupljeni i filtrirani iz javno dostupnih izvora: FINA, Ministarstvo financija.

15. Kome se obratiti u slučaju poteškoća sa naplatom?

Ovisno koju ste naplatu odabrali možete se obratiti:
Poteškoće kod naplate bankovnom karticom: U slučaju poteškoća s plaćanjem putem bankovnih kartica, korisnik se treba obratiti kartičnoj kući, koja je izdala bankovnu karticu.
Poteškoće kod naplate SMS-om: Kod SMS naplate primiti ćete SMS poruku s potvrdom o plaćanju i upute kako pristupiti sadržaju. U slučaju da naplata nije uspjela, primiti ćete SMS poruku s obaviješću o nemogućnosti naplate sadržaja. Sustav Vam neće dva puta naplatiti transakciju s istim SMS kodom.
Poteškoće kod naplate općom uplatnicom: U slučaju poteškoća s plaćanjem po ponudi i izdavanjem R1 računa, korisnik nas može kontaktirati na 099/443-1759 ili putem elektronske pošte na info@firmoteka.hr

16. Koja je razlika između pojma Prihod i pojma Dobit?

Prihod je pojednostavljeno rečeno ono što ste "zaradili" (prihodovali). Međutim, to što ste zaradili nije vaša prava zarada jer od te "zarade" morate podmiriti troškove tipa: isplatiti plaće radnicima, platiti režije, platiti robu dobavljačima, platiti poreze prema državi... to su vaši rashodi (troškovi). Dobit je ono što vam ostane kada od onog što ste prihodovali podmirite sve troškove (rashode).

17. Zašto nema svih obrta?

U firmoteci su objavljeni obrti koji su prijavljeni u sustavu poreza na dobit (tzv. obrtnici dobitaši). Oni imaju zakonsku obvezu predaje godišnjih financijskih izvještaja za statističke potrebe. Obrtnici koji posluju u sustavu poreza na dohodak (tzv. obrtnici dohodaši) nemaju zakonsku obvezu javne objave podataka. Njihova obveza je godišnja prijava poreza na dohodak Poreznoj upravi. Godišnje prijave poreza na dohodak nisu javno dostupne. Ako/kad se to promijeni mi ćemo biti u skladu te ih uvrstiti u naš servis firmoteka.hr

18. Koliko često se ažuriraju podaci na firmoteka.hr?

Podaci se ažuriraju u skladu s ažuriranjem izvora podataka. Financijski izvještaji se predaju jednom godišnje, sredinom tekuće godine objavljuju se podaci za prethodnu godinu.

19. Kada ćete imati financijske rezultate firmi za 2018?

Zakonska obveza objave je do 30.06.2019. Ako želite da vas osobno obavijestimo prijavite se na naš newsletter.

20. Što je to m banking?

Ako nas pitate to je najljepši način plaćanja, samo treba imati nešto novčića na računu, ali to uvijek morate imati bez obzira na plaćanje :-)
Gotovo sve banke u Hrvatskoj  fizičkim i pravnim osobama pružaju mogućnost plaćanja putem m-bankinga, tkz. plaćanje mobitelom. U tom setu usluga nudi se i plaćanje po principu "slikaj i plati", bilo da slikate 2D kod, ili podatke s uplatnice. 
U firmoteci možete platiti m bankingom i to slikanjem 2D koda koji vam stigne mailom u ponudi. Ponudu nije potrebno printati, jednostavno  fokusirate  kameru mobitela na 2d kod i uslikate.  
Ako ste na mobitelu, ovisno o modelu mobitela pokušajte naći rješenje, ili pitajte banku. 
Uslugu je potrebno ugovoriti, odlaskom  skidanjem aplikacije (češće)  ili odlaskom u banku (rijeđe).  Više o tome kako biti korisnik te usluge saznajte na stranicama pojedinih banaka: ZABA, PBZ, ERSTE, HPB, RBA.

21. Zašto se zovete firmoteka.hr umjesto tvrtkoteka.hr?

Servis je dostupan na oba naziva www.firmoteka.hr i www.tvrtkoteka.hr te na posebno pogodnu za pristup s mobitela ft.hr. Vi koristite onaj koji vam se više sviđa. Nama je, iskreno, lakše izgovoriti firmoteka.hr.

22. Kome se mogu obratiti za dodatna pitanja?

Ukoliko imate pitanja na koja niste pronašli odgovor, kontaktirajte nas na kontakt@firmoteka.hr

Firmoteka © 2017 - 2018 PRAXIS INFO d.o.o.